kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۸۵۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲

خواندنی از ورزش 

 

* کیومرث ‌هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حکمی سیدمهدی حجازی را به عنوان سرپرست فدراسیون تنیس منصوب کرد. محمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درخصوص انتخاب سرپرست برای فدراسیون تنیس در آستانه انتخابات این فدراسیون اظهار داشت: با توجه به اینکه آقای داوود عزیزی رئیس فدراسیون جزو یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون است و برای جلوگیری از هرگونه شائبه تصمیم گرفته شد که برای فدراسیون سرپرست انتخاب شود. وی تاکید کرد: ان‌شاءالله انتخابات در تاریخ اعلامی که همان روز سه‌شنبه یکم خردادماه است، برگزار می‌شود.
*رقابت‌های پاراتکواندو قهرمانی آسیا در ویتنام برگزار شد و تیم ایران با کسب ۲ مدال طلا و ۳ برنز در بخش زنان و ۲ طلا و ۲ نقره در مردان قهرمان آسیا شد. در این رقابت‌ها مریم عبدالله‌پور با پیروزی برابر نماینده مکزیک در فینال رقابت‌های پاراتکواندو قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا کرد. زهرا رحیمی دیگر نماینده ایران در وزن ۵۷- کیلوگرم در اولین حضور خود در رقابت‌های پاراتکواندو قهرمانی آسیای ویتنام، ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. همچنین ایلار جامی در وزن ۵۲- کیلوگرم، لیلا میرزایی در وزن منهای ۶۵ کیلوگرم و مرضیه نصراللهی در وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند. در بخش مردان نیز سعید صادقیان‌پور نیز در دیدار فینال وزن ۶۳- کیلوگرم برابر نماینده مغولستان به میدان رفت و با واگذاری نتیجه به مدال نقره رسید.در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم نیز مهدی پوررهنما به مدال طلا و امیرمحمد حقیقت‌شناس به نقره دست یافت. همچنین حامد حق‌شناس در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم با برتری برابر نماینده قزاقستان به مدال طلای قهرمانی آسیا رسید.
*رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در حالی در ژاپن در حال برگزاری است که بعد از حامد امیری، مدال برنز امان‌الله پاپی نیز با تصمیم هیأت ژوری پس گرفته شد. در دومین روز از رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در ژاپن، امان‌الله پاپی در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۷ با رکورد ۴۹.۶۰ متر ضمن شکستن رکورد آسیا به مدال برنز رسید. پاپی در حالی به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان رسید که پس از پایان مسابقات پرتاب نیزه برخی از ورزشکاران نسبت به پرتاب‌های او اعتراض داشتند که این موضوع در هیات ژوری مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مدال او نیز پس گرفته شد. در اولین روز از این رقابت‌ها نیز مدال نقره حامد امیری در پرتاب وزنه به دلیل اعتراض برخی از ورزشکاران و با تصمیم هیات ژوری پس گرفته شد.